BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • بیش از نیمی از آوارگان غزه در رفح جمع شده‌اند

    تلاش‌ برای پایان جنگ در غزه؛ نمایندگان حماس برای گفتگوهای صلح به قاهره می‌روند

    همزمان با تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در غزه، هیئتی از حماس برای گفتگوهای صلح به قاهره می‌رود. یک مقام ارشد حماس گفته این گروه هیچ «مشکل اساسی» با تازه‌ترین پیشنهاد اسرائیل برای آتش‌بس و توافق بر سر آزادی گروگان‌ها ندارد. اما هنوز هیچ نشانه روشنی از پیشرفت وجود ندارد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در عربستان سعودی به سر می‌برد و در آنجا نیز درباره تلاش‌ها برای دستیابی به توافق گفتگو خواهد کرد.

  • ویرانی ناشی از طوفان

    طوفان در ایالت‌های مرکزی آمریکا، دست کم ۵ کشته بر جای گذاشت

    دست‌کم پنج نفر، از جمله یک نوزاد چهار ماهه، در پی وقوع ده‌ها گردباد در مرکز ایالات متحده آمریکا کشته شدند. در پی طوفان‌های جداگانه ای که از روز جمعه آغاز شد، دسترسی ده ها هزار نفر از ساکنان به برق قطع شده است. چهار نفر از کشته‌‌شدگان از ایالت اوکلاهاما بوده‌‌اند، جایی که وضعیت اضطراری در ده‌ها شهرستان اعلام شده است.

  • رفح

    چرا همه از عملیات نظامی در رفح واهمه دارند؟

    در حالیکه برخی مقامات اسرائیلی از عزم دولت برای عملیات زمینی در رفح به منظور نابودی بقایای واحدهای نظامی حماس خبر داده‌اند، این حمله می‌تواند تبعات انسانی و سیاسی متنوعی داشته باشد.

  • صحنه ای از فیلم جنگ داخلی

    «جنگ داخلی»؛ فیلمی که درباره شکاف سیاسی در آمریکا هشدار می‌دهد

    جنجالیترین فیلم سال تا به امروز فیلم اکشنی بوده است که آینده نزدیکی را پیش‌بینی می‌کند که ایالات متحده در آن به ورطه آشوب کشیده شده است – و واکنش دوقطبی به آن نیز به همان اندازه جالب است.

  • رفح

    اختلاف در کابینه جنگ اسرائیل بر سر حمله به رفح؛ محمود عباس می‌گوید فقط آمریکا می‌تواند مانع حمله شود

    وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه برای سفری دو روزه فردا عازم عربستان سعودی خواهد شد تا با شرکای منطقه‌ای دیدار و درباره تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها گفتگو کند. حماس روز گذشته ویدیویی از دو گروگان منتشر کرد و وزیر خارجه اسرائیل گفته است اگر حماس با آزادی گروگان‌ها موافقت کند، حمله زمینی به رفح ممکن است به تعویق بیفتد.

  • توماج صالحی

    پنجمین روز تجمعات در حمایت از توماج صالحی؛ آنچه گذشت

    در پنجمین روز از اعتراضات گسترده به حکم اعدام توماج صالحی، خوانده رپ معترض امروز هم تجمع‌های اعتراضی در چند نقاط مختلف دنیا برگزار شده است از جمله در لندن، پاریس، کپنهاگ، بروکسل، مونترال و واشنگتن. در همین حال، شماری از اهالی موسیقی هم در بیانیه‌ای این حکم را «ظالمانه» دانسته و خواستار آزادی بدون قیدوشرط او و سایر هنرمندان دربند شده‌اند.

  •  بقایای موشک پیدا شده در نزدیکی شهر آراد در جنوب اسرائیل

    عکس یادگاری یهودیان حریدی با لاشه «موشک ایرانی» در اسرائیل

    روز یکشنبه ۲۸ آوریل تصاویری از یک گروه یهودیان حریدی (اولترا ارتدوکس) منتشر شد که در حال بازدید از بقایای یک «موشک بالستیک ایرانی» در منطقه‌ای در جنوب اسرائیل هستند.

  • ایلان ماسک

    ایلان ماسک برای مذاکره در مورد فعال کردن سیستم کاملا خودران تسلا به چین سفر کرد

    ایلان ماسک به چین سفر کرده است تا بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها با مقامات چینی در مورد فعال کردن سیستم کاملا خودران تسلا گفتگو کند. آقای ماسک می‌خواهد سیستم کاملا خودران تسلا را در چین فعال کند و داده‌های جمع‌آوری‌شده در این کشور را برای آموزش و بهبود الگوریتم‌های تسلا، به خارج از این کشور منتقل کند.

  • دیوارنگاره (گرافیتی) در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا

    دیوارنگاره «منجیان» در پایتخت ونزوئلا؛ قاسم سلیمانی و هوگو چاوز در کنار مسیح و مهدی «موعود»

    دیوارنگاره‌هایی (گرافیتی) در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا نقش شده‌اند که هوگو چاوز، رئیس‌جمهور درگذشته این کشور را در کنار قاسم سلیمانی و چند چهره نظامی و شبه‌نظامی کشته شده را با عنوان «شهید» در کنار عیسی مسیح و امام مهدی نشان می‌دهد، دو شخصیتی که در مسیحیت و اسلام عنوان «منجی موعود» دارند.

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

بحران ایران و اسرائیل

گزارش و تحلیل

ببینید

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی